8 plaje din Bulgaria aproape de Vama Veche

August 20, 2015 at 7:56 am

plaja-ezeretz-bulgariaSingurul loc in care mai mergeam cate un weekend pe litoralul romanesc, doar asa de sentimentalism, m-a dezamagit crunt ultima data. Asa ca m-am pus pe cautat alte locuri in care sa putem da cate o fuga, doua, cinci pe timp de vara. Si uite-asa am luat la rand aproape toate plajele din Bulgaria aflate in apropiere de Vama Veche. Mai jos ai experienta mea in 10 locuri din Bulgaria, dintre care 8 plaje.

Ce sa stii inainte sa pleci:

• nu te chinui prea tare sa cauti leva prin Romania. Nici nu gasesti si cel mai probabil nici nu vei avea nevoie. Peste tot la carciumi primesc si lei, alea mai rasarite card, iar daca vrei neaparat leva gasesti imediat dupa ce treci vama la o casa de schimb . O alta varianta, pe care am aplicat-o noi si a fost un curs mai bun, a fost sa scoatem cash de la un bancomat, pe care l-am gasit in Shabla (la aproximativ 25 de km de vama)
  • vigneta costa 5 euro si se poate plati si in lei, imediat ce treci vama. E necesar sa o lipesti pe parbriz in coltul din dreapta jos,
  • cand ajungi in vama, banda 1 e pentru non-UE si era o coada imensa. Ne-am prins abia dupa vreo 2 minute. Depaseste-i cu incredere si o sa ajungi pe cea de UE.
  • foloseste GPS-ul, caci desi drumurile principale sunt marcate cu indicatoare, la altele n-am fi ajuns fara.
  • daca esti pus pe aventura si infometat ca mine, ia-ti niste sandvisuri, apa, fructe, ca cel putin una dintre plaje nu avea niciun restaurant si acolo ne-a placut cel mai tare, asa ca am intarziat cateva ore.

1. Plaja de langa Durankulak. La cativa kilometri de vama, vreo 5, se afla localitatea Durankulak. Mai citisem noi ca se afla o plaja acolo, asa ca am intrat in localitate  si…am iesit, ca n-am vazut niciun indicator :)) Ne-am intors, am intrat pe un drum secundar si am dat de …un lac. Ne-am intors iar si am luat-o inapoi spre vama cu mai multa atentie. Un indicator de camping ne-a impins iar spre un drum secundar si asa am ajuns la plaja. Campingul parea cam saracut si trist asa, dar pe noi ne interesa plaja. Mai exact o baie. Pe plaja erau doar vreo 20 de oameni si ea se intindea destul de mult incat sa ai intimitate. Nisipul fin, apa buna, dar plina de meduze. In plus, niste musco-furnici tot insistau sa ma iubeasca, asa ca dupa 2 ture rapide de inot, am taiat-o spre urmatoarea plaja. Mie Durankulak asta nu mi-a placut.

2. Plaja din Ezeretz.

plaja-ezeretz-bulgaria

ezeretz-padure-pini-hamac

Am citit ca inainte de ea ar mai fi una, in Krapetz, dar am trecut prea rapid, am ratat-o si nu ne-am mai intors. Plaja din Ezeretz mi-a placut, dar drumul ii scade din nota. De pe E87 faci stanga la indicatorul cu Wild Duck si de acolo o sa vezi niste indicatoare catre mare. Mergi vreo 2-3 km pe un drum prafuit si pietros care iti cam ia pofta, dar cand ajungi la padurea de pini si cobori pe plaja, iti revine pofta. Plaja faina, lunga, lata, curata, cu nisip fin, inconjurata de maluri rosiatice, cu oameni putini si linistiti. Fara musco-furnici piscatoare. In plus, cand te saturi de soare, poti sa te retragi in padurea de pini de deasupra, unde era ceva camping si daca ai un husband de treaba ca al meu, care sa-ti amplaseze hamacul sau cel putin un hamac pe care sa ti-l amplasezi singura, poti sa te relaxezi la umbra…un soi de rai asa.

3. Plaja din Shablenska Tuzla.

plaja-shablenska-tuzla-bulgaria

plaja-shablenska-tuzla-bulgaria-2

Moving on, intram in Shabla si trebuia sa gasim o plaja pustie si acolo din ce mai citisem pe bloguri. Cred ca n-am gasit-o :)) Am gasit in schimb urmarind indicatoarele, Shablenska Tuzla, care parea un sat de vacanta adiacent Shabla. Anyway, plaja nu era parasita. Ba chiar destul de aglomerata. Dar apa, apa, apa, apa era turcoaz de Grecia si numai buna de scaldat, ceea ce am si facut. Shablenska Tuzla mi-a placut si-o recomand daca nu te deranjeaza oamenii. Ah, eventually am dat si peste farul din Shabla si jos mai spre stanga erau cativa oameni care faceau plaja (aia o fi fost plaja din Shabla?) …cam dezolant asa, not my type, am plecat rapid. Asadar, Shabla nu, Shablenska Tuzla da.

4. Plaja din Tyulenovo. Nu e plaja.

tyulenovo t-3Adica e un golf mic cu stanci, unde poti sa faci cliff jumping si sa iti rupi fundul alaturi de alti “curajosi”. Daca reusesti sa cobori in apa, facand echilibristica pe pietre, poti sa faci snorkeling.  A fost dragut, dar nu impresionant, caci comparativ cu ce am vazut pe fundul altor mari, aici a fost cam lame. Cred totusi ca nu m-am snorkelit eu pe unde trebuie ca am vazut si niste diver-i, care s-au echipat vreo 45 de minute in caldura, deci trebuie ca e ceva interesant pe acolo. Una peste alta, a fost fain. Ah, e o carciuma draguta chiar in golf si privelistea e grozava. Servirea in schimb…somebody please shoot me!

5. Plaja din golful Bolata. Niiiice.

b-2 golf-bolata-bulgariaGrecia style, cu apa limpede, nisip fin si inconjurat de maluri caramizii. E in mijlocul Rezervatiei Naturale Kaliakra si n-am fi ajuns fara GPS. Era destul de aglomerat, dar fara muzici si urlete, desi la tot pasul se auzea limba romana. De unde bag seama, ca au ajuns aia care, ca si noi, au fugit de ele. Pana acum, in top alaturi de Ezeretz si Shablenska Tuzla.

6. Ferma de scoici Dalboka. Ca tot se facuse seara si citisem despre cat de bine se mananca la restaurantul de la ferma de scoici Dalboka, ne-am indreptat spre ea. Evident, noi plecati ca doi adolescenti naivi cu mainile in buzunar si fara rezervare, nu am gasit masa libera. Restaurantul Dalboka e destul de mare, dar plin ochi, asa ca daca vrei sa …fa o rezervare. O tanti descurcareata a deschis chiar langa, un alt restaurant, Sirena Dalboka – dupa cum statea in usa si invita clientii banuiesc ca e mai nou si ca se folosesc de capitalul de imagine al celorlalti, dar nu pot sa bag mana in foc. Treaba lor cu concurenta, noi ne-am bucurat ca am gasit macar acolo masa si ne-am indestulat. Asa s-a incheiat prima zi, cu mancare buna si priveliste faina. La toate locurile de mai sus se poate ajunge iesind si revenind de pe E87, iar distantele dintre ele se parcurg in 10-15 minute

7. Plaja din Balchik, castelul Reginei Maria (Vila “Cuibul Linistit”) si domeniul regal (Gradina Botanica).

balchik-29 castel-balchikA doua zi, ne-am asezat iar pe cai si am mers vreo 20 de minute pana la Balchik pe E87 si apoi pe Route 902. Plaja e mult spus: e o singura plaja naturala din ce am vazut si aia destul de mica. Restul sunt niste petice amenajate ca plaje, pe langa castel. Dar tot ca poti sa faci o baie, doua, trei si sa te usuci la poalele gradinii botanice. Pentru plaja Balchick-ul nu mi-a placut, dar recomand sa vizitezi vila si domeniul regal. Vila “Cuibul Linistit” o numesc ei castel, dar e de fapt o vila, care pe mine m-a impresionat in mod placut prin simplitate. Se pare ca aceasta a fost viziunea Reginei Maria, care si-a dorit “casa alba, rezistenta, cu linii simple…”. Poate ar fi util pentru mai multi romani sa o viziteze si sa se inspire. Zic si eu. Domeniul regal se intinde pe dealul din spatele vilei si este impresionant, fiind transformat in gradina botanica. O diversitate uriasa de flori, sera de cactusi, o capela, cate o vila din cand in cand, o cascada, un loc in care sa te pierzi in fiecare zi avand tot timpul privelistea marii sub ochi. Not bad at all 🙂 Merita fiecare leva, ca sa zic asa: intrarea la castel costa 5 leva si la gradina 7 leva. Cand ajungi jos, poti incerca restaurantele de pe langa castel: preturile sunt decente si mancarea a fost buna.

8. Plaja fara nume – plaja de la Camping-ul St George. De la Balchik n-am mai luat-o pe Route 902 inapoi, ci am ales Route 9, care merge paralel cu marea, prin munte si iti da iar senzatia de Grecia. Am ratat White Lagoon Beach si am ajuns la Lighthouse Beach ziceau ei pe un indicator, dar pe plaja nu am vazut numele. Erau un camping si un hotel, St George sau asa ceva, dar era destul de aglomerata. Apa faina, nisip fin, maluri muntoase a la Grecia, dar nu era de stat din cauza aglomeratiei.

9. Plaja Belinda – Thracian Cliffs.

t-c-2 thracian cliffsPe cai din nou cu directia Cap Kaliakra, ne-am mai abatut de la Route 9 inca o data, ca sa intram la Thracian Cliffs, un resort cu terenuri de golf. La baza, plaja Belinda, cu o portiune privata si una free, e destul de draguta, dar un pescarus mort prin apa si 3 pesti esuati mai incolo, ne-au facut sa o taiem rapid din zona, cu tot respectul pentru luxul pe care il afisa resortul.

10. Cap Kaliakra

kaliakra-2 k-1Probabil pe aceasta deja o cunosti: fasia ingusta care se imbina cu marea pe o lungime de vreo 2 km, cu stanci rosiatice care adaposteau fortareata. Cand ajungi la capat, poti sa cobori pe langa capela si sa iti odihnesti sufletul pe banca de piatra cu ochii-n zare. Sau si mai bine, poti sa faci 2 pasi inapoi si sa mananci bine la restaurantul de acolo. Preturile sunt decente si privelistea e …asa.

Cand am revenit in tara, am oprit sa facem inca o baie si in apele romanesti, iar un scuter a trecut la 2 m de noi, desi nu depasisem geamandura. In urmatoarea statiune, politistii masurau distante langa o trecere de pietoni, unde doi papuci zaceau aruncati in directii diferite in urma unui accident. Apoi pe autostrada am stat blocati vreo 2 ore din cauza unui accident in lant. Am uitat sa va spun ca in Bulgaria, in afara de un jeep cu numar de Bucuresti nimeni nu conducea ca apucatul? Asa ca, una peste alta, cu tot nationalismul meu, eu voi vota cu bulgarii pentru weekend-urile la mare. No offense, Romania!

kaliakra-2

Daca ai descoperit si alte locuri la mare, a noastra sau a lor, unde poti sa stai cat de cat linistit la plaja, fara jungla obisnuita din statiunile romanesti, please share printr-un comentariu.