Naxos, Grecia – insula fara romani la tot pasul

November 5, 2014 at 4:47 am

medusa-beach-end-of-plaka-2Pana anul asta, am evitat cu succes Grecia ca destinatie de vacanta ca prea merge toata lumea. N-o fi cel mai bun motiv, dar e al meu. Eh, dar cum cautam eu o insula pe care sa-mi intind linistita trunchiul si membrele la plaja, tot dadeam peste Naxos si ea peste mine, aparent cea mai mare insula din Cyclade. Dupa ce-a intrat si pe locul 2 in topul celor mai bune plaje din Europa, pe 6 in topul celor mai bune plaje din lume si pe 1 in topul plajelor din Grecia, conform TripAdvisor Travelers’ Choice Islands, s-a strigat Bingo pentru Naxos, Grecia.

Mai evit cu la fel de mult succes inca doua lucruri : all inclusive-ul si drumul drept pana la destinatie. Ca-i cel mai dulce chin sa-mi planific personal vacantele, sa ma-mbat cu informatii inainte, cu fotografii pe care-mi vine sa le ling de ce frumuseti imi arata ca m-asteapta, cu review-urile si povestile altora si-apoi sa-mi fac drumul meu, sa-ncerc toate prostiile pamantului, fara sa fiu lipita de vreun resort care sa-mi ofere pe tava plictiseala si mancare.

Cu gandul asta in cap, am purces la achizitie de bilete de avion spre Atena si apoi una bucata calatorie cu feribot, care mi-a oferit cel mai tare apus de soare ever. Despre drumul pana la Naxos, bilete de avion, ferries si libertate, am scris aici.

Eu am ales cazarea in Agia Anna, pentru ca e un village linistit, potrivit cu relaxarea pe care o cautam, dar in acelasi timp ai tot ceea ce iti trebuie pentru confort, de la taverne pana la centru de inchirieri masini. Rezervarea am facut-o, ca de obicei, pe Booking.com si totul a fost excelent. Ofertele de cazare din Agia Anna le poti gasi pe booking, accesand acest link: Cazare in Agia Anna, Naxos.

Plajele din Naxos

Nu doar ca are mai multe, dar are de toate felurile: mai comerciale, mai salbatice, cu nisip fin, cu nisip mai pietros, cu nisip alb, cu nisip auriu, cu nisip negru, pentru nudisti si-ti povestesc acum de toate pe care m-am intins eu, in ordinea distantei de la port.

Partea de Vest – care are cele mai multe hoteluri, plaje si este mai populata, fiind si partea cu orasul port, Chora:

1. Saint George beach sau Agios Georgios:

• personal, nu mi-a placut foarte tare, caci era  foarte aglomerata. Este cea mai apropiata plaja de port, aflata la vreo 500 de metri de acesta, are apa cristalina si nu foarte adanca, ideala pentru plozi. Daca esti cu familia si ai cazare chiar in Chora (orasul port), e alegerea cea mai potrivita. In prelungirea ei, cum te misti spre sud, daca vrei sa iei o pauza de la plozi si sa-ti limpezesti privirea cu altceva decat Visine, dai si peste niste bunoci de windsurfer-i, fiind una dintre cele mai bune zone pentru practicarea acestui sport.

2. Agios Prokopis beach:

• se afla la aproximativ 5 km de oras si este practic o statiune gen Saturn. Sau Eforie nord. Ei zic ca e village, dar sa nu-l confundam cu satul nostru romanesc. Acolo gasesti hoteluri, taverne, centre de inchiriat masini, tot ce-ti trebuie. Agios Prokopis e una dintre cele mai bine cotate plaje din Naxos cu nisipul ei auriu si apele linistite, protejate impotriva vantului. Mi-a placut partial, fiind tot prea aglomerata pentru gustul meu. Dar exista si zona de sezlonguri si o parte lasata mai naturala. Daca ai cazare in alta parte, poti veni cu autobuzul, care ajunge la mai toate plajele si circula din jumatate in jumatate de ora.

3. Agia Anna beach:

agia-anna-beach-2

• este imediat dupa Agios Prokopis, poti sa mergi pe jos vreo 5 minute si ai ajuns. Agia Anna este tot village, dar tot cu hoteluri, vile si taverne la tot pasul. Plaja din Agia Anna are nisip fin si alb, apa este linistita, iar tavernele servesc mancare foarte buna. Din portul pescaresc al Agia Anna pleaca de vreo doua ori pe saptamana un vas de croaziera, care face turul catorva insule. Tot in port a “acostat” si ditamai broasca testoasa, pe care o hranea zilnic un pescar de treaba si pe langa care s-au aventurat cativa plozi sa inoate, stresand-o maxim.

4. Plaka beach – my all time favourite cu nudistii ei cu tot:

plaka-beach-1

• este in prelungirea Agia Anna, la vreo 5 minute de mers: fie ca mergi pe un ponton de lemn, fie ca ai chef sa urci pe un soi de stanca si sa cobori apoi direct pe ea, Plaka beach ti se-arata ca cea mai linistita plaja pe care, din ce zic expertii, ai sa nimeresti in Grecia. E drept ca era iunie, deci nu chiar full season, asa ca lucrurile s-ar putea sa stea altfel in iulie/august.

E destul de lunga aceasta Plaka beach, vreo 4 km, dar chiar la inceput, cum vii dinspre Agia Anna, pe o distanta de vreo 300 m, poti sa te simti ca si cum ti-ai cumparat plaja. Cel putin de la 7 la 9 dimineata…pana apareau nudistii. Yes, sir, ai citit bine: nudisti. In prima zi cand m-am intalnit cu un tataie de vreo 70 de ani in curu’ gol, m-am panicat maxim (din fericire doar inside, like a winner), ca nu stiam ca e zona de nudisti si am crezut ca e plecat cu boi cu tot…

In zilele urmatoare insa, dupa ce ignoranta din mine se sinucidea incet-incat pe masura ce aruncam costumul de baie de pe mine si m-aruncam naked in apa aia curata in care nu eram decat eu, well…freeeedddddoooooooooom!

Hlizeste-te cat vrei, da’ in afara de niste nopti in care adolescenta din mine se mai arunca in Marea Neagra doar ca sa iasa vanata de frig, dar rebela, io nu m-am balacit naked pana acum. E o senzatie. Bine, mai multe:)) Dar una care persista, mai ales cand esti singur cat vezi cu ochii, intr-o apa prin care iti vezi varfurile picioarelor si …everything in between. Se cheama libertate. Si n-o s-o simti niciodata in Vama. Si nici la Tuzla. Ca n-ai cum. Ochiul de soacra al romanului te va urmari si terestru si subacvatic si …

Anyway, nudistii de pe Plaka beach, care apareau de pe la ora 9 in sus se salutau politicos si apoi isi vedeau de duna lor – da, sunt si niste dune de nisip, in care poti sa ai o oarecare intimitate.

Dupa Plaka beach, plajele continua spre sud, dar nu am mai ajuns la ele.

Partea de Est – la care poti ajunge cu masina, are mai putine plaje, formate in golfuri si mai putine arii comerciale:

5. Moutsouna Bay

•  este unul dintre cele mai laudate golfuri din estul insulei. Am strabatut toata insula ca sa il vad, pe golf si pe atelierul unui sculptor german, Ingbert Brunk, laudat ca ar fi talentat si fan al lui Brancusi. Lucreaza in marmura si s-a mutat prin anii ’80 in Naxos (smart guy!). Din pacate, pe sculptor nu l-am gasit ca ajunsesem destul de tarziu dupa ce ne-am jucat de-a LOST pe drumurile din Naxos, iar golful, desi simpatic, nu m-a dat pe spate. A fost bun de-o baie, iar pestele mancat la una dintre tavernele de pe mal a fost delicios.

6. Lionas Bay

lionas-bay

• e pozitionat ceva mai la nord de Moutsouna Bay si nu era in plan, dar ne-am ratacit suficient de tare incat sa-l gasim. Si bine-am facut! Acesta chiar era pitoresc, cu nisip negru de smirghel (aparent inainte exportau smirghel din zona asta – unde smirghelul e o roca – acu’ am aflat si eu) si niste valuri imense care se loveau de stancile inconjuratoare. Awesome! Din pacare pana la plaja, proprietarii celor doua taverne cochete iesisera pe trepte si ne salutau de parca am fi fost rudele pe care nu le-au vazut de zece ani. Din ce-am vazut, nu erau hoteluri sau vile, ci doar un sat si cele doua taverne.

Partea de Nord – la fel, mai putine plaje, dintre care eu am vazut doar una:

7. Apollonas beach

• e o plaja destul de mica, dar plina de agitatie, mai ales ca am ajuns seara. Erau ceva taverne, magazine de suveniruri si vile unde te puteai caza, iar agitatia maxima parea a fi data de o statuie Kouros din apropiere, care dateaza din secolul 6 B.C.

Mai sunt si altele, dar astea-s cele pe care le-am vazut eu, timp in care nu m-am intalnit cu niciun roman. Nu c-ar fi neaparat rau sa te intalnesti, dar de obicei e. No offense! None taken!

Daca ai ceva de comentat, do it on my Facebook page!