The way to freedom – drumul spre insula Naxos, Grecia

January 23, 2015 at 6:00 am

03-way-to-naxosCel mai scurt drum e ala pe care-l cunosti, zice o vorba din..batrani? Zice ea bine, dar cand nu-l cunosti, pe drum adica, mai bine-l faci cum iti vine bine la suflet. Asa am gandit eu dupa ce am hotarat ca insula Naxos, Grecia este prima destinatie de vacanta din vara trecuta. Cel mai simplu ar fi fost sa iau bilete de avion pana in Naxos, cu escala in Atena, ca nu exista zbor direct. Eh, dar bine ca n-am facut-o.

Cu pareri preconcepute despre omniprezenta romanilor in insulele grecesti, am zis ca daca nu-mi place insula, nici nu ma mai prinzi pe alta in Grecia, asa ca daca tot ajung pe la ei, mai bine sa vizitez si Atena. Prin urmare, varianta mea de calatorie a fost: zbor Bucuresti – Atena, feribot Atena – Naxos, cu intoarcere zbor Naxos – Atena – Bucuresti. Si bine am facut, caci plimbarea cu feribotul a fost awesome. Dar s-o luam pe rand, cu experienta mea, care sper sa te ajute daca te hotarasti incolo.

07-way-to-naxos

De ce am luat bilete de avion catre Atena direct de la Aegean Airlines?

Pentru ca la ei erau cele mai ieftine si procesul de rezervare a fost cel mai simplu.

S-au inventat metasearch-urile (skyscanner.ro, momondo.ro, etc) si mai exista OTA-urile cu vechime – un soi de echivalentul online al agentiilor (paravion.ro, vola.ro, etc). La primii, efectuezi o cautare si primesti toate zborurile de la toate companiile si de la toate OTA-urile, dar surprise: cand am pus zborul in cos, zbang o taxa aditionala neanuntata, cand ajungeam  la final, zbang inca o taxa in functie de metoda de plata. Nu erau mari, dar de bitch ce sunt, pentru ca nu m-au anuntat de la inceput, uite asa, am renuntat sa cumpar de la ei.

La fel si la vola. Paravion a avut acelasi pret ca Aegean si l-as fi luat de nationalista ce sunt, dar a fost ceva confuz la politica de bagaje: la ei scria ceva, la Aegean altceva, asa ca daca vrei cel mai bun pret pentru zbor Bucuresti – Atena si un proces simplu de booking, go for Aegean Airelines.

Mai nasol e cu zborul cu Aegean: toate zborurile pe care le-am avut si la dus si la intors, au avut intarziere de cel putin 30 de minute. Iar pe greci ii doare la basca. Nici nu stiam daca sa-i bitchuiesc pentru indiferenta lor sau sa le admir relaxarea. Am ales a doua varianta.

Aeroportul de jucarie din Naxos

naxos airport

Oh and one more thing: la intors, zborul dinspre Naxos pana in Atena se face cu o aeronava de jucarie. Sau asa imi parea mie. Am crezut ca e un avion mai mic cu care ne duc, in loc de autobuz, pana la avionul mare. Dar nu, ce crezi? Ala era tot si 30 de minute cat a durat zborul pana in Atena, stewardesa (da, era una singura ca nici n-ar fi avut loc sa se miste doua) a facut de toate: intampinat pasageri, instructiuni de siguranta, servit snacks-uri, servit bauturi, strans gunoi. Toate cu o viteza halucinanta – cred ca era singura grabita din toata Grecia. Nu de alta, dar abia decolasem si trebuia sa aterizam.

Nici sa nu te gandesti sa te duci la aeroportul din Naxos cu doua ore inainte: nu e nimeni. Ma rog, e o tanti, care face de toate, dar nu cu doua ore inainte: cu 30 de minute inainte de decolare deschide check-in-ul, primeste bagajele, tipareste biletele. In total, sunt 5 angajati la aeroportul din Naxos, toti multi-functionali ca o imprimanta performanta. Agentul de securitate, o tanti care cred ca venise de la plaja si se grabise sa-si puna camasa oficiala, isi rupsese un nasture si-l inlocuise cu o agrafa roz: well, creativa ea, dar umbra de autoritate i s-a dus pe apa sambetei.

Moving on, in Atena am stat doar doua zile si voi scrie un articol separat despre ce poti sa vizitezi.

Ferry boat si fairy tale din Atena pana in Naxos

02-way-to-naxos

Exista mai multe tipuri de feriboturi: unele de viteza mai mare si evident mai scumpe, altele high-class si mai scumpe, iar cel mai ieftin este cel de la Blue Star Ferries si face cam 6 ore din Atena pana in Naxos. Pare mult, dar o data in viata merge si e o senzatie unica sa fii in mijlocul marii cu vantul in fata. Freedom!

Biletele pentru acest feribot Blue Star Ferries pe ruta Atena-Naxos, le-am cumparat tot online, dupa miliarde de cautari, ca toate site-urile grecesti arata infiorator si nu-ti prea vine sa dai cu cardul. Am gasit unul mai spalatel, care avea si review-uri ok si https si le-am achizionat in siguranta. Se cheama directferries.co.uk si un bilet de feribot din portul Pireus (Atena) pana in Naxos, a costat, fara masina, 37 euro/persoana pentru un loc pe punte. Pentru mai multi bani, iti poti lua bilet Business Class, poti rezerva un loc in zona Lounge sau iti poti lua o cabina.

Asadar, pentru toate gusturile. Gustul meu a fost sa stau la pupa si sa vad cum ma indepartez de tot ce e pamant si pamantesc. Iar apusul de mai jos este cel mai fain pe care l-am vazut vreodata. Sa iti iei ochelari de soare, casti ca sa nu-ti urle vantul in urechi si sa aluneci pe muzica ce-ti place si un hanorac, caci seara se lasa rece si vantul e destul de puternic. In rest, au de toate: bar, restaurant, chef sa ai. Ah si vezi ca mai opreste pe cateva insule inainte. Paros e chiar inainte de Naxos, iar cand ajunge, se anunta in boxe si ai vreo 15 minute sa te dai jos. Nu sta visatoare ca mine, ca eu era sa ma duc mai departe.

Cam asta e ceea ce trebuie sa stii despre drumul Bucuresti Naxos, cu escala in Atena si feribot din Pireus pana pe insula.

Restul, e…just a fairy tale!

Daca ai ceva de comentat, do it on my Facebook page!